1. Blogberichten
  2. Skincare: expectations vs. reality

Skincare: expectations vs. reality

Skincare: expectations vs. reality

Skincare: expectations vs. reality

blog_divider

We leven in een tijd waarin we dag en nacht toegang hebben tot informatie over vrijwel álles. Wil je iets weten over skincare? Google begeleidt je direct naar de meest uiteenlopende pagina’s waarop precies staat uitgelegd hoe, wat en waar je moet smeren. En waarom, niet te vergeten. Maar wat werkt nou echt? En waarom is skincare überhaupt belangrijk? We zetten een aantal expectations vs. reality-momenten voor je op een rijtje, zodat je door de marketing bomen het bos weer ziet. 

Expectation vs. reality in de wereld van huidverzorging

blog_divider

Expectation: een goed skincare product geeft me direct resultaat

Reality: de meeste skincare producten laten bij het eerste gebruik al iets van resultaat zien, maar een groot deel wordt pas zichtbaar als het product gedurende een aantal weken wordt gebruikt

Nadat je twee dagen achter elkaar je nieuwe dagcrème hebt opgesmeerd, kun je dus nog weinig zeggen over het resultaat op jouw huid. Je huid voelt misschien al wat zachter of minder droog aan, maar veel meer zal je nog niet zien. Hoe je erachter komt of het product bij je past en echt iets doet voor je huid? Je raadt het al: geef je huid de tijd! Gebruik het product voor minstens 3-4 weken, tenzij je huid er aanzienlijk slecht op reageert. 

Liever persoonlijk huidadvies? Onze huidspecialiste helpt u graag verder ->

blog_divider

Expectation: hoe meer producten ik in mijn skincare routine gebruik, hoe beter

Reality: je kunt je skincare routine zo groot maken als je zelf wilt, maar je kunt je huid ook overweldigen met alle werkstoffen als je té veel producten tegelijk gebruikt

Actieve ingrediënten zoals retinol en niacinamide zijn op zichzelf bijvoorbeeld effectief voor het verbeteren van de kwaliteit van je huid, maar wanneer je ze combineert kan dit zorgen voor irritaties en puistjes. En dat is nou juist wat je wilt voorkomen met je uitgebreide huidverzorgingsritueel. Als richtlijn kun je aanhouden dat je één actief ingrediënt tegelijk gebruikt in je routine. Geen zorgen: de meeste producten kun je prima tegelijk en over elkaar gebruiken, maar te veel actief werkstoffen werken mogelijk averechts. Wil je meer weten over welke producten je wel of juist beter niet tegelijk kunt gebruiken? Bekijk onze skincare routines of vraag een gratis huidavies aan!

Vind hier de skincare routine geschikt voor jouw huidtype ->

Image Skincare routine acne

Expectation: als dit product wonderen doet voor de huid van mijn vriendin/zus/moeder, zal het bij mij ook wel werken

Reality: iedereen heeft een ander huid en reageert daarom anders op dezelfde producten

Dus helaas, de holy grail van je beste vriendin hoeft bij jou niet dezelfde effecten teweeg te brengen. Maar niet getreurd. Als je weet welk huidtype je hebt, kun je op zoek naar je eigen holy grails. Weet je (al) welk huidtype je hebt? Ga dan voor skincare producten en ingrediënten waar je huidtype baat bij heeft, in plaats van dat je dezelfde producten als je collega in je mandje stopt. Het moment dat je je huid leert begrijpen en je verdiept in bepaalde ingrediënten, zal er een wereld voor je open gaan. Wij helpen je graag een handje met het leveren van de juiste info, dus stay tuned.

Weet jij welk huidtype je hebt? Vind hier producten die geschikt zijn voor jouw huid ->

Kom je er echt niet uit en blijf je voor je gevoel de ‘verkeerde’ producten kiezen? Je kunt bij Olivida een gratis huidadvies aanvragen!

Vraag nu huidadvies aan ->

blog_divider

Expectation: natuurlijke skincare ingrediënten kunnen sowieso nooit kwaad voor mijn huid

Reality: ook op enkel natuurlijke ingrediënten kan je huid slecht reageren

Veel mensen zijn bijvoorbeeld allergisch voor populaire natuurlijke skincare ingrediënten zoals aloë vera, kurkuma en honing. Ook goed om te weten: dat een product synthetische chemicaliën bevat, betekent niet direct dat het agressiever is voor je huid of minder effectief dan natuurlijk gewonnen ingrediënten. Laten we als voorbeeld een vitamine C serum nemen. Als het serum in een lab gemaakt wordt, bevat het een gecontroleerde concentratie van het ingrediënt dat de textuur van je huid kan verbeteren. Als je elke ochtend een citroen uitperst en het sap over je gezicht uitsmeert, krijg je daarentegen niet het gewenste effect. De concentratie vitamine C in puur sap is véél te hoog in zuur en zorgt vrijwel zeker voor irritatie. Nu weet je voor eens en voor altijd, dat natuurlijk niet altijd beter is. 

blog_divider

Expectation: een product dat beweert niet op dieren getest te zijn, is cruelty-free

Reality: sommige skincare brands gebruiken het cruelty-free label terwijl bepaalde ingrediënten in hun producten wél op dieren zijn getest

Vervelend en misleidend, vinden wij, maar veel merken gebruiken het label al wanneer ze alleen het eindproduct niet hebben getest op dieren. Alle fasen tussendoor en de ingrediënten los zijn soms wel gelijk op dieren getest. Om zeker te weten dat een product cruelty-free is, kun je dubbelchecken of het bedrijf duidelijk heeft uitgesproken dat de producten en hun ingrediënten niet zijn getest op dieren gedurende de productie. Bijvoorbeeld in een statement op de website of door middel van een keurmerk.

In het assortiment van Olivida streven we naar een volledig cruelty-free aanbod.

We love animals. Pet them, don’t test them. 🙂 

skincare voor iedereen

Smeer je huid gelukkig

blog_divider

Hopelijk hebben we met dit artikel een aantal misvattingen over het gebruik van skincare uit de wereld geholpen. De algehele conclusie: als je je huid de tijd geeft om te wennen aan de juiste producten voor jouw huidtype, smeer je je huid helemaal gelukkig. Olivida verkoopt professionele salonproducten met hoge concentraties werkstoffen die jouw huid kunnen laten stralen. Kijk gerust rond op de site en shop jouw nieuwe favoriete producten! 

Vind de skincare die bij jou past ->

Skincare: expectations vs. reality

Een complete skincare routine?

Vind jouw product in de webshop

Volg ons op social media

Menu
Deel dit artikel
Copy link